Lammutasime arvuteid ja piilusime nende sisse

Lammutasime arvuteid ja piilusime nende sisse

Käesoleval õppeaastal oleme juba üheskoos lastega erinevaid seadmeid ehitanud ja kõik on väga hästi välja tulnud. Kuid kui küsida, mis võiks olla veel põnevam siis loomulikult lammutamine ja ikka päris igapäevaste asjade. Sellel korral kaasasin ringi ka oma elukaaslase Kristo, kes on tehnoloogia valdkonnas minu aju ja tugi ning palusin tal lastele tutvustada, mis peitub meie igapäevaste tehnika seadmete sees ja näiteks, kuidas üks tavaline arvuti töötab. Lapsed said valida erinevate seadmete vahel (arvuti, printer,kõlar jne.) üheskoos otsustati, et pusime lahti arvuti.

Loomulikult tuli tegevust alustada sellest, et kirjeldada, milliseid seadmeid me üldse tohime hetkel lahti lammutada ja uurida (katkised, vanad, mitte töötavad jne.). Eks ikka selleks, et 7-aastasel ei tekkiks soov iseseisvalt kodus edasi katsetada. Kuna Kristo oli antud arvutit korduvalt ja korduvalt laiali võtnud oskas ta lapsi juba peas oleva juhendi järgi juhendada. Nii tulid erinevad detailid tükk-tüki haaval arvuti küljest lahti. Laste jaoks oli põnev näha, milline näeb välja arvuti sees olev kõlar või kuidas ühendub klaviatuur arvuti külge.

Kui arvuti oli lahti lammutatud siis tegime väikese pausi ning Joonas sai tutvustada sõpradele kaasa võetud lego ehitisi. Loomulikult tegime pausist hoopis tegevuse. Otsisin välja eelmisel tunnil kasutuses olnud mõõdulindi ning lapsed said Joonase lennumasina abil mõõta, kes lennutab kuuli kõige kaugemale.

Lõpetuseks tuletasime meelde MakeyMakey juhtmete süsteemi. Olime seda eelmisel aastal põgusalt vaadanud, aga nüüd Kristo juhendamisega saime selgeks, kuidas antud komplekti läbi töötab elektrisüsteem. Võtsime eesmärgiks katsetada erinevate lahenduste abil, kuidas luua muusikat. Nii mängisime klaverit nii mutrivõtmetega, laste ninadega kui ka viinamarjadega. Tegevus oli nii põnev ja kaasahaarav, et lapsevanemad, kes lastele järele tulid said ka ise meie vahvat viinamarjapilli proovida ja ise heliteoseid luua.