Anlüüsin antud töö raames Harjutaja haridusliku rakendust.
Link: Harjutaja – Rakendused Google Plays
SIHTRÜHMAD ON SELGELT MÄÄRATLETUD JA VÄLJA TOODUD
Uurides antud keskkonda, puudub igasugune teave, millisele vanuseastmele antud keskkond on mõeldud. Olles õpetaja võib hinnata, et rakenduse sisu võiks olla sobilik 5+ vanuses lastele. Antud keskkond on eesti keelne ning üsna kergesti mõistetav nii täiskasvanule kui ka lapsele. Rakenduses leitavad mängu on erineva tasemega ning nii saab iga laps valida enda võimetele vastava.Samuti on rakenduses üsna lai valik eri liiki õppemänge (matemaatika, keel ja kõne, kunstitegevus, mina ja keskkond jne.). Antud keskkond suunab sind jälgima erinevaid aspekte, kuid puudub kindel teave, lapsevanemale/õpetajale, kuidas lapsed rakendust kasutama peaksid.
SISU JA TEENUSED ON ATRAKTIIVSED
Sisu on laste jaoks kindlasti väga kõitev. Kasutatud on värvilisipilte ning iga mängu taustaks käib sõnaline motiveeriv tunnustamine. Kui lapse eksib vastusega julgustab rakendusest kostuv hääl last mõtlema ja tähelepanelikumalt keskenduma õigele vastusele. Rakenduses nähtavad pildid on väga hea valiteediga, üheselt mõistetavad. Samuti on rakenduses leitav sisu korrektne ning vastab õppe-ja kasvatustegevuse eesmärkidele. Antud rakenduses on kasutatud korrektselt eesti keelt. Puudub online suhtlus võimalus. Rakendust saab kasutada ka ilma interneti ühenduseta.
SISU JA TEENUSED ON KASUTATAVAD
Sisu/teenuste kavandamisel, arendamisel ja tootmisel on kõiki osapooli kaasates arvestatud nägemis-, kuulmis-, liikumis- ja kognitiivsete erivajadustega inimeste vajaduste ja nõuetega.Teenuste ja sisu struktuur, seal kasutatud pildid ja värvid, keel/tekst/kõne, audio- ja videosisu on disainitud viisil, mis pakub assisteerivat tuge ja alternatiivseid juhiseid.
SISU JA TEENUSED ON KÄTTESAADAVAD JA KAASAVAD
Rakendus on Play poest kergesti leitav. Laps õpib kiiresti antud rakendusel orienteeruma ja teab kuidas vahetada erinevaid mänge ning tasemeid. Rakendus on küllalt minimalistlik, et laps suudaks keskenduda mängus olevatele olulistele detailidele. Antud rakendus on tasuta ning võimalik alla laadida erinevates seadmetes.
SISU JA TEENUSED ON TURVALISED
Antud keskkond on lastele turvaline kuid nagu iga rakendus tuleks kindlasti ka seda kasutada lapsevanema juures olekul. Nii saab lapsevanem kinnistada lapse teadmisi ning jälgida kus ja mida laps parasjagu antud keskkonnas teeb. Keskkond ei suuna last teistele saitidele.
SISU JA TEENUSED ON USALDUSVÄÄRSED
Antud lehel puudub teave keskkonna looja kohta seega ei saa määratleda kui usaldusväärse rakendusega tegelikult on tegu. Õpetajana näen et antud hetkel on rakenduses leitav sisu usaldusväärne ja ajakohane. Usun, et rakendus ei riku auturiõuguse seadust.
TAGATUD ON LASTE PRIVAATSUS
Harjutaja rakendus ei nõua kusagile sisse logimist keskkond jälgib kõiki privaatsusreegleid. Keskkond ei kogo vähemalt pealtnäha taustandmeid. Samuti ei saa ning pea lisama rakendusse isiklikku teavet ja ülevaadet. Keskkonnas puudub võimalus jagada infot ja teavet teistele osapooltele.
JUHUL, KUI ON KASUTATUD SOTSIAALMEEDIA VÕIMALUSI: SOTSIAALVÕRGUSTIKKE, JUTUTUBE, FOORUMEID, KÜLALISTERAAMATUID, VIDEOPLATVORME JNE.
Antud punkt ei puuduta analüüsitavat rakendust.
JUHUL, KUI KASUTATAKSE KOMMERTSLIKKE ELEMENTE: REKLAAMI, SPONSOREID, ONLINE-POODLEMIST JNE.
Antud punkt ei puuduta analüüsitavat rakendust.
Loengu kokkuvõte:
Olen väga tänulik, et sain osaleda antud loengus. Minu jaoks oli palju uusi keskkondi, millest ma senini kuulnud ei olnud. Mõni keskkond tekkis põgusa üle vaatamise korral minus kahetisi tundeid, et kas ma päris kohe ilma ise katsetamata oleksin nõus lastele seda näitama, aga enamus keskkonnda paistsid usaldusväärsed ja informatiivsed. Üks huvi tekitav keskkond oli näiteks kooliksvalmis.ee keskkond, kindlasti uurin ja uudistan tulevikus rohkem.
Tunnen ennast selles teemas üsna mugavalt ja olen just viimastel aastatel üsna palju erinevates keskkondades õppemänge loonud. Nii oli minu jaoks loengus Learningapps.org keskkonnas mängu loomine üsna igapäevane kogemus. Samas oli tore tutvustada ja julgustada kursusekaaslaseid antud keskkonda kasutama. Flippity keskkond oli minu jaoks aga uus. Pärast loengut tutvusin antud keskkonnaga lähemalt ning olen juba mõned mängud ka selles keskkonnas valmis meisterdanud.
Liitreaalsuse puhul on tegu minu suure lemmikuga, mille ma ise avastasin umbes kaks aastat tagasi ja usun, et ka see valdkond on minu jaoks pigem mugav. Olen varasemalt katsetanud nii 4d pilte, google 4d võimalust, ” ellu ärkavaid” raamatuid, puslesid, joonistusi. See tuletas mulle meelde, et oleks õige aeg oma armatele 3-4 aastastele tutvustada mis on Quiver ja liitreaalsus ning kuidas enda joonistatud pilt “ellu äratada” mõeldud, tehtud!
Usun, et vahvad kursusekaaslased said antud teemaga väga hästi hakkama ning sobivad kindlasti oma lasteaeda headeks tehnoloogideks.