Tegevuse eesmärgid:
Laps tunneb ja oskab nimetada tuntumaid putukaid.
Laps vestleb teemal, putukale eluks vajalik keskkond( toit, kliima jne.)
Laps harjutab roboti programmeerimist ruumis punktist A punkti B.
Laps oskab nimetada erinevaid värve.
Tegevuse kirjeldus:
Lapsed vaatlevad üheskoos erinevaid pilte ja tuletavad meelde seal nähtavad putukad( lepatriinu, mesilane, herilane, kiil, sipelgas, rohutirts jne). Vesteldakse teemal, mida vajavad putukad oma eluks, mida söövad ja kuidas mõjutab kliima nende igapäevaseid toimingud.
Seejärel tutvustab õpetaja lastele valmis pandud õppemängu. Õpetaja on asetanud ruumi põrandale erinevat värvi paberid ehk pesad ja igasse pessa ühe putuka. Seejärel asetab õpetaja sarnased pildid tagurpidi laste ette. Lapsed tõmbavad loosiga endale putuka ning nimetavad, kellega on tegu ja kuidas putukas välja näeb(tundlad, tiivad, jalad, värvus jne). Seejärel otsib laps, millises pesas on tema putuka liigikaaslane ja asetab loosiga saadud putuka pessa. Lapse ülesanne on nimetada, mis värvi pesas on tema putukad. Kui putukad on pesas sõidutab laps roboti putukatele külla. Sama tegevust korratakse kõigi lastega.
Kokkuvõte / laste või õpetaja tagasiside
Üheskoos vaadeldakse pesades olevaid putukaid ning loendatakse mitu putukat on igas pesas.
Ideaalis oleks tegevust teha soovinud lasteaia õuealal, kus sissejuhatavas tegevuses oleksid lapsed saanud ise putukale pesa ehitada.
Tegevus oli laste jaoks põnev ning lapsed said läbi põneva mängu teada, mis on vahet mesilasel ja herilasel.